Glas Slavonije 24.09.2016.

OBITELJSKI LIJEČNICI U RALJAMA ADMINISTRACIJE

 

Dugo čekate na pregled? Ne odgovaraju na vaš poziv? Pročitajte zašto se to događa!
Ilustracija (Foto: SANJIN STRUKIC/PIXSELL)
 Objavljeno 24. rujna, 2016.
.
Na liječnike, medicinske sestre i tehničare svaljeno je brdo često besmislene administracije

Liječnici su se nedavno pobunili zbog izdavanja ispričnica pa su se mnogi na njih naljutili. Ipak, ta priča ima i drugu stranu, onu o gomili administrativnih poslova propisanih raznim zakonima i propisima, a koji su svaljeni na ionako osnovnom djelatnošću preopterećene liječnike, medicinske sestre i tehničare.

Naime, popis adiministrativnih postupaka u radu obiteljskih liječnika, a koji je ovih dana objavio KoHOM, ima čak pet gusto ispisanih stranica. Primjerice, u stavci “pisanje i printanje” pobrojano je, između ostaloga, pisanje i printanje recepata i uputnica, putnih naloga, doznaka za bolovanje, doznaka za ortopedska pomagala, uputnica za kućnu njegu, uputnica Liječničkom povjerenstvu za liječenje u toplicama, za fizikalnu terapiju u kući, ispričnica, potvrda za reguliranje raznih prava u Centru za socijalnu skrb ili Zavodu za zapošljavanje, potvrda da je pacijent na bolovanju (za poslodavca), potvrda da je dijete bolesno (za drugog obiteljskog liječnika), potvrda za upis u vrtić, školu ili fakultet, smještaj u đački ili studentski dom, potvrda za oslobađanje od TV pretplate, za oslobađanje od plaćanja cestarine, potvrda da dijete može pohađati plivanje, plesnu školu, školu u prirodi, župni vjeronauk, sportsko natjecanje, za oslobađanje od nastave tjelesnog odogoja, potvrda za dopuštenje djetetu da tijekom školskog sata može ići na WC…, sve do potvrde da je pacijent – živ!?

– Protiv administracije borimo se i preko Koordinacije hrvatske obiteljske medicine te Hrvatske liječničke komore. Potvrđujemo upis za gotovo sve i svakoga, čak smo dužni izdati potvrdu da dijete tijekom školskog sata može ići na toalet. Naime, škole zabranjuju odlazak na toalet tijekom sata, jer to učenici katkad zloupotrebljavaju pa djeca koja imaju upalu mjehura ili kakav poremećaj urogenitalnog sustava moraju donijeti potvrdu – kaže dr. med. Sanda Pribić, obiteljska liječnica iz Doma zdravlja Osijek. Dodaje kako, primjerice, stopostotni invalidi imaju pravo na oslobađanje od TV pretplate, no za to trebaju potvrdu baš liječnika obiteljske medicine.

Potvrde za “sve”

– Liječniku je nametnuto i da provjerava na web-stranicama HAK-a je li, primjerice, Bizovac od Sarvaša udaljen više od 50 kilometara, a to opet u svrhu povrata troškova putovanja na terapije – navodi dr. Pribić.

Obiteljska liječnica upozorava i na veliku odgovornost, primjerice, prilikom izdavanja potvrde da je dijete zdravo za, primjerice, odlazak na teniski turnir.

– Moram potpisom i žigom jamčiti da je dijete zdravo i temeljito ga pregledati. Vidite koliko se često događaju razne nagle smrti na sportskim terenima i nije dovoljna samo medicinska dokumentacija – prokomentirala je dr. Pribić.

Iako mnogi pacijenti smatraju da liječnici ne rade ništa drugo osim što nešto pišu, što, dakako, nije istina, dr. Pribić ipak upozorava na mnoge dugotrajne administrativne postupke. Tako, kaže, prijedlog za invalidsku komisiju katkad piše i tri sata, i to izvan radnog vremena jer u redovitom to ne stiže.

Stotinjak poziva dnevno

– Uz sve to, ako slučajno pogriješimo, primjerice, u određivanju kilometraže za putne troškove, tad smo u prekršaju i pod sankcijama pa plaćamo novčane kazne. Ono što sam navela samo je djelić administrativnog posla koji moramo odrađivati. S adminsitracijom se borimo kako god znamo, no to nije rješenje, od nje nas moraju rasteretiti kako bismo se mogli posvetiti liječenju pacijenata – zaključuje Pribić.

S druge strane, pacijenti kojima sve navedeno nije poznato, često prigovaraju kako predugo čekaju termin za pregled, da ne mogu dobiti liječnika ili medicinsku sestru na telefon i slično. A to javljanje na telefon, valja znati, uključuje naručivanje na pregled u ordinaciju obiteljskog liječnika, naručivanje kronične terapije, razne upite… U ordinaciji koja ima 1800 pacijenata, objavio je KoHOM, kroz dva se tjedna bilježio svaki odgovoreni telefonski poziv i došlo se do broja od 60 do više od 90 poziva dnevno. Ni jedan dan u ta dva tjedna nije bilo manje od 60 odgovorenih poziva. Za usporedbu, operater u T-comu tijekom osamsatne smjene odgovori na najviše 50 poziva. Pametnom dosta.

Marija MIHELIĆ
.
.
KoHOM: JEDINO JE RJEŠENJE ZAPOŠLJAVANJE ADMINISTRATORA

Uz javljanja na telefon zbog naručivanja za pregled, kronične terapije ili raznih upita, tu je i pisanje i printanje devet vrsta doznaka i uputnica te 28 potvrda, kao i pisanja očitovanja HZZO-u radi čak 21 stavke. Cijeli je popis objavljen na stranicama KoHOM-a, kao i zaključak da najviše problema zadaju putni nalazi i potvrde. Stoga predlažu definiranje plaćanja lijekova bolnicama i na recept propisan od strane obiteljskog liječnika, kao i ukidanje nepotrebnog “šetanja” pacijenata. Stav je KoHOM-a da ipak, čak i u slučaju ukidanja navedenoga, ostaje samo jedno odgovarajuće rješenje za rasterećivanje liječnika te medicinskih sestara i tehničara, a to je zapošljavanje administratora.

 

Categories: OBAVIJESTI LIJEČNICIMA | Napišite komentar

Navigacija objava

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

Blog pokreće Wordpress.com.

%d bloggers like this: